Fundacja Burdąg oraz Centrum w Ruchu zapraszają na piątą edycję kursu
CHOREOGRAFIA W CENTRUM.
Otwieramy nabór dla nowych uczestników na pierwszy rok CHOREOGRAFII W CENTRUM, projektu edukacyjnego przeznaczonego dla osób zainteresowanych choreografią w praktyce.
Projekt opiera się na założeniu, że choreografia to dyscyplina łącząca predyspozycje twórcze z inteligencją, wrażliwością i krytycznym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość. Jako autorki kursu - choreografki - odwołujemy się do bliskiego nam, szeroko otwartego rozumienia choreografii. Interesuje nas jak można wykorzystywać jej narzędzia w indywidualny sposób, dla rozwoju własnych zainteresowań twórczych. Przy rosnącej popularności sztuki tańca ciągle zauważamy niedobór miejsc rozwoju i wymiany dla osób poszukujących własnego języka choreograficznego.
Kurs składa się z trzech modułów. Pierwszy poświęcony będzie źródłom kreatywności i rozwijaniu umiejętności „researchu”. W drugim skupimy się na poznawaniu narzędzi choreograficznych. Ostatnia część obejmie pracę uczestników wokół tematów i pytań interesujących każdego z nich, oraz budowanie indywidualnych etiud. Stałym elementem zajęć będzie praktyka fizyczna. Pojawią się także takie tematy jak dawanie i przyjmowanie feedbacku czy relacja między doświadczeniem, refleksją i praktyką. Wszystko to w kontekście najnowszej historii i teorii tańca.
Zapraszamy choreografów, tancerzy oraz artystów innych dziedzin sztuki (lub pracujących na ich przecięciu), dla których choreografia będzie poszerzeniem praktyki twórczej. Ofertę kierujemy także do studentów szkół artystycznych oraz teoretyków tańca, którzy nie boją się praktyki.
TERMIN: kurs roczny!
Rozpoczniemy kurs 4-dniowym warsztatem integracyjnym w Studio Burdąg na Mazurach. Zjazd obejmie 3 pełne doby (przyjazd w czwartek wieczorem, wyjazd w niedzielę wieczorem), odbędzie się w dniach 17-20 września 2020 roku.
Pomiędzy odbędzie się 14 weekendowych warsztatów w Centrum w Ruchu w Warszawie, rozłożonych od października 2020 do maja 2021 roku.
Każdy weekend = 10h + zjazd w Studio Burdąg
Łącznie 15 zjazdów = około 200 godzin warsztatów!
Dokładne terminy wszystkich zjazdów - poniżej.
PROWADZĄCE:
Maria Stokłosa
Renata Piotrowska - Auffret
Magdalena Ptasznik
CENA:
3100 zł za CAŁY ROCZNY kurs!
Cena obejmuje koszt całego szkolenia, łącznie ze zjazdem w Studio Burdąg (w tym zakwaterowanie + sala taneczna 24h).
MIEJSCA:
Studio Burdąg
Lokalizacja, jak dojechać, wszelkie informacje:
www.burdagstudio.com
Centrum w Ruchu
Lokalizacja, jak dojechać, wszelkie informacje:
www.centrumwruchu.pl
Deadline zgłoszeń: 1 sierpnia 2020r.
W celu zgłoszenia prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego:
https://goo.gl/forms/QyMPOdxdltV7TX7L2
Wyniki kwalifikacji ogłosimy drogą mailową do 20 sierpnia 2020r.
Wybranym uczestnikom zostaną przesłane dalsze informacje oraz dane do przelewu.
Istnieje możliwość rozłożenia płatności na 4 równe raty, po 775 zł każda, płatne w terminach:
I rata – do 1 września 2020 roku
II rata – do 1 października 2020 roku
III rata – do 1 listopada 2020 roku
VI rata – do 1 stycznia 2021 roku
Pierwszą ratę płatności lub całość kwoty należy uiścić do dnia 1.09.2020r.
Nie uiszczenie opłaty do ustalonego terminu jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w kursie, na miejsce danej osoby zapraszana jest wówczas następna osoba z listy rezerwowej.
Osoby wybrane do udziału w projekcie deklarują uczestnictwo w minimum 11 z 14 zjazdów weekendowych oraz w całym zjeździe integracyjnym w Studio Burdąg.
Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego jest róznoznaczne z akceptacja wyżej wymienionych zasad.
DATY POSZCZEGÓLNYCH ZJAZDÓW:
ZJAZD INAUGURACYJNY w Studio Burdąg:
17 - 20 września
ZJAZDY WEEKENDOWE w Warszawie:
3-4 oraz 17-18 października
7-8 oraz 21-22 listopada
12-13 grudnia
9-10 oraz 23-24 stycznia
6-7 oraz 20-21 lutego
6-7 oraz 20-21 marca
10-11 oraz 24-25 kwietnia
8-9 maja
POKAZ na zakończenie kursu: 9 maja 2021 roku
O PROWADZĄCYCH:
Renata PIOTROWSKA - AUFFRET
Jest niezależną choreografką, performerką, pedagożką. W swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca eksperymentalnego, sztuk performatywnych, dramaturgii i teatru.
Priorytetowa artystka prestiżowej sieci europejskich domów tańca Aerowaves w roku 2017 (spektakl Śmierć. Ćwiczenia i wariacje) oraz w roku 2019 (spektakl Wycieka ze mnie samo złoto).
Piotrowska kontempluje współczesny świat poprzez czerpanie inspiracji z intymnych doświadczeń, realnych i fikcyjnych, osadzonych w danym kontekście społecznym. Interesuje ją przewrotność relacji między politykami ciał współczesnych i historycznych, między publicznym i prywatnym oraz tekstem i ruchem.
Jest twórczynią spektakli i projektów: Teraz (2007), Tańcząc z Wrogiem (2007), serii UNKNOWN (2008–2010), break SZTUKA WOJNY (2010), UNKNOWNS.SEANS (2011), filmu tanecznego Inside (2011), The Forest_work in progress (2013), Śmierć. Ćwiczenia i wariacje (2014), Wspólne (2016), Wycieka ze mnie samo złoto (2017), Wiem, uwielbiasz zwiędłe kwiaty (2018), Równina wątłych mięśni (2019). W roku 2008, 2010 i 2017 jej spektakle: Tańcząc z Wrogiem, Unknown i Śmierć. Ćwiczenia i wariacje były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca.
Współpracowała z takim miejscami jak: Teatr Łaźnia Nowa i Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, w Warszawie: CSW Zamek Ujazdowski, Galeria Zachęta, Nowy Teatr, Teatr Studio, Instytut Teatralny, Art Stations Foundation z Poznania, Centrum Choreograficzne w Montpellier, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, Scena Narodowa w Saint-Brieuc, Muzeum Susch, Studio Hrdinů w Pradze i inne.
Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Młoda Polska” (2010) i „Stypendium Twórcze” (2013) oraz priorytetową artystką Areowaves (2017 i 2019).
Od wielu lat prowadzi zajęcia i warsztaty z tańca i teatru, improwizacji, performansu oraz choreografii eksperymentalnej w Polsce i za granicą. Współpracuje na stałe z Teatrem Ochoty – Ośrodkiem Kultury Teatralnej w Warszawie. Jest współtwórczynią kursu choreografii eksperymentalnej Choreografia w Centrum organizowanego przez Centrum w Ruchu i Fundację Burdąg. Prowadzi zajęcia w Świetlicy Nowego Teatru. Jest członkinią kolektywu warszawskich choreografów Centrum w Ruchu.
Magdalena PTASZNIK
Choreografka, performerka, absolwentka School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. W 2007 roku ukończyła kurs instruktorski tańca współczesnego przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki. Stypendystka programu DanceWEB 2011 (ImPulsTanz, Wiedeń) i NRW Tanzrecherche 2013 (Niemcy). Studiowała m.in. u Debory Hay, Rii Higler, Benoît Lachambra, Xaviera Le Roy czy Roberta Steijna.
Magdalena jest autorką, przede wszystkim, prac solowych (m.in. „surfing”, ,,surface.territory”, „exercises for a Hero”), które prezentowała w Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii i Polsce. W ostatnich latach angażuje się we współprace twórcze. W tym formacie współtworzyła spektakl Surplus (z hiszpańską choreografką i artystką wizualną Mariną Colominą) oraz Złote Demony (z Marią Stokłosą i Martą Ziółek). Magdalena jest współtwórczynią rocznego Kursu Choreografii Eksperymentalnej i prowadzi autorskie warsztaty z obszaru choreografii i praktyki ruchu. Od kilku lat współpracuje z reżyserami teatralnymi tworząc choreografie i ruch sceniczny do spektakli dramatycznych (m.in. pracowała z Anną Karasińską i Gosią Wdowik).
O choreografii myśli, jako o narzędziu umożliwiającym tworzenie warunków dla odmiennego doświadczania i postrzegania czasu, przestrzeni, ciał. Ciało postrzega, jako wehikuł tego doświadczenia. Pracuje i żyje w dwóch miastach - Warszawie i Amsterdamie.
Maria STOKŁOSA
Ukończyła choreografię w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie oraz wydział tańca współczesnego w London Contemporary Dance School at The Place. Łączy choreografię z praktyką improwizacji tańca. Jej solo “Wychodząc od działania” było prezentowane w ponad 40 wersjach m. in. w Zachęcie Galerii Narodowej czy w dekoracjach spektaklu “Zew Cthulhu” w Nowym Teatrze w Warszawie. Jej ostatnia praca, „Królowa Wody”, stworzona w ramach wystawy „Inne Tańce” w U-jazdowskim w Warszawie, była próbą zmiany przedstawienia w rytuał. Maria Stokłosa jest także autorką spektakli – „Złote Demony” (premiera w MCK Nowy Teatr w Warszawie), „Wylinka” (premiera w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie), „Intercontinental”, „MaMa Perform”, „Prawa Półkula” i in. Jej prace były prezentowane na festiwalach w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Finlandii, Francji, Rosji i USA. Współpracowała z reżyserem Wojtkiem Ziemilskim, a także z choreografami: Meg Foley, Peterem Pleyerem, Jeremy Wade’em i innymi. Występowała ponadto w „Tuning Scores” Lisy Nelson oraz „Tribes” Sary Shelton Mann. Była autorką ruchu scenicznego do opery Pawła Mykietyna pt. “Czarodziejska Góra.”
Maria Stokłosa jest zaangażowana w wiele działań na rzecz rozwoju sceny tańca eksperymentalnego - jako inicjatorka projektów edukacyjnych i nauczycielka, a także jako prezeska Fundacji Burdąg i inicjatorka kolektywu choreografów - Centrum w Ruchu. W oparciu o swoje metody pracy prowadzi warsztaty i wykłady (m. in.: na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu).Współtworzyła program “Aktywizm Tańca, przestrzenie choreografii” w MCK Nowy Teatr w Warszawie. Była przewodniczącą Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca. Obecnie studiuje kulturoznawstwo w Instytucie Kultury Polskiej w Warszawie.
ORGANIZATORZY:
Fundacja Burdąg www.fundacjaburdag.com
Centrum w Ruchu www.centrumwruchu.pl
KONTAKT:
kontakt: Ola Zdunek
kontakt@fundacjaburdag.com
Nabór na roczny kurs choreografii eksperymentalnej.
- Maria Stokłosa
- Posty:10
- Rejestracja:wt kwie 14, 2020 7:22 am
Zarząd Stowarzyszenia Otwarte Forum Środowisk Sztuki Tańca